Pierwszym krokiem w konkursie jest rejestracja własnego adresu email. W tym celu na stronie rejestracji wpisujemy adres email (np. jan.wójcik@poczta.pl), hasło i jego powtórzenie.
 Na podany przez nas email dostaniemy wiadomość z linkiem aktywacyjnym, w który należy kliknąć. W przypadku braku maila, upewnijmy się, czy wiadomość nie została skierowana do zakładki SPAM.
 Można zarejestrować się także poprzez konto Facebook. Wystarczy kliknąć w przycisk ZAREJESTRUJ SIĘ PRZEZ FACEBOOK.
Po kliknięciu w link aktywacyjny zostaniemy przeniesieni do zakładania klubu. Najpierw wpisujemy wymyśloną przez nas nazwę (musi być unikalna, minimum 3 znaki, maksimum 18). Kolejnym krokiem jest wybór lig klubowej i regionalnej. Następnie wpisujemy swój pseudonim (minimum 3 znaki, maksimum 18), imię i nazwisko. Poniżej tych okienek decydujemy - czy w klasyfikacjach konkursowych ma się pokazywać nasze imię i nazwisko, czy pseudonim.
Spośród wszystkich koszykarzy grających w rozgrywkach ENERGA BASKET LIGA "kupujemy" dziesięciu (po dwóch środkowych, silnych skrzydłowych, niskich skrzydłowych, rozgrywających i rzucających), pamiętając, że musimy zmieścić się w budżecie, który wynosi 23 miliony wirtualnych złotych. Przypominamy również, że z jednego ligowego klubu może się znaleźć w naszej drużynie co najwyżej 2 koszykarzy. Zawodników kupuje się, klikając w zieloną ikonę plusa w ostatniej kolumnie tabelki lub w nazwisko.

Po zakupie 10 zawodników decydujemy, którzy będą grać w składzie podstawowym, a którzy zostaną rezerwowymi. Spośród rezerwowych wyznaczamy jednego (funkcja: punktujący rezerwowy), którego punkty zdobyte w najbliższej rundzie spotkań będą się liczyć do punktacji naszej drużyny. Żeby zawodnika z rezerwy przesunąć do składu podstawowego musimy najechać kursorem na jego koszulkę, złapać i przeciągnąć (mechanizm drag&drop) w miejsce zawodnika, który zostanie rezerwowym. Ostatnim krokiem jest wybór kapitana i jego zastępcy. 
Do czasu rozpoczęcia pierwszego meczu 1. kolejki, dokładniej określonego w komunikacie na stronie menedzer.plk.pl, możemy robić dowolną liczbę transferów, zmieniać kapitana i jego zastępcę, punktującego rezerwowego, przesuwać zawodników do składu rezerwowego i odwrotnie.
23 miliony wirtualnych złotych - tyle wynosi budżet na zakup 10 koszykarzy.
W rezerwie zawsze będziemy mieć po jednym zawodniku na każdą pozycję. Spośród rezerwowych wyznaczamy jednego (funkcja: punktujący rezerwowy), którego punkty zdobyte w najbliższej rundzie spotkań będą się liczyć do punktacji naszej drużyny. W przypadku, gdy którykolwiek z zawodników podstawowych nie wystąpi w prawdziwym spotkaniu w ENERGA BASKET LIDZE, zostanie on zastąpiony zawodnikiem rezerwowym, występującym na tej samej pozycji. Czyli silny skrzydłowy, może zastąpić tylko podstawowego silnego skrzydłowego.

W przypadku gdy w naszej drużynie nie zagra punktujący rezerwowy, albo zawodnik ze składu podstawowego grający na pozycji punktującego rezerwowego, to dla naszej drużyny w kolejce będzie punktować pięciu zawodników.
Po każdej kolejce możemy w swojej drużynie sprzedawać i kupować koszykarzy. Dwa transfery są za darmo, tzn. z konta punktowego najbliższej kolejki nie zostanie odjęta prowizja. Sprzedając jednak kolejnego koszykarza (trzeciego, czwartego itd.), zapłacimy prowizję za transfer - ta prowizja to minus 5 punktów. Zasada ta nie obowiązuje przed startem rozgrywek, a także w przypadku, gdy już w trakcie konkursu zakładamy nową drużynę.
Każdy menedżer może założyć własną ligę prywatną i zaprosić do niej znajomych lub innych uczestników konkursu. Są dwa rodzaje lig - klasyczne i head-to-head.
W lidze klasycznej zespoły tworzą ranking, w którym o kolejności w tabeli decyduje liczba punktów w całym konkursie. Ligi klasyczne mają swój własny ranking. Suma punktów piętnastu najlepszych zespołów klasyfikuje ligę w klasyfikacji. Do ligi klasycznej można dołączyć w dowolnym momencie w trakcie edycji.
Drużyny biorące udział w lidze head-to-head utworzą do końca edycji zestawy par. Za zwycięstwo w bezpośrednim starciu przyznajemy 3 punkty, za remis 1 pkt. Czas na założenie ligi, a także dołączenie do niej, jest tylko do momentu rozpoczęcia pierwszej kolejki danej edycji. Menedżer może też dołączyć do 10 innych lig prywatnych.
Po założeniu pierwszej drużyny wystarczy w menu po zalogowaniu kliknąć w przycisk MOJE DRUŻYNY, a następnie w + dodaj nową. Jedna osoba może założyć 5 klubów, wszystkie za darmo.
Koszykarz bez względu na pozycję otrzymuje punkty za:
a) wskaźnik EVAL - do punktacji w konkursie otrzymuje tyle punktów, ile faktycznie zostanie mu przyznany EVAL w oficjalnych statystykach Energa Basket Liga w meczu ligowym,
b) za wygranie meczu - koszykarz, którego zespół wygra mecz ligowy, otrzymuje 2 pkt., z zastrzeżeniem, że musi rozegrać co najmniej 10 minut,
c) 30 minut na boisku (bez względu na wynik spotkania) - koszykarz, który w meczu ligowym rozegrał co najmniej 30 minut, otrzymuje 2 pkt.,
d) statystykę Plus/minus (+/-):
- na plusie 20 i powyżej - 4 pkt.,
- na plusie 10 do 19 włącznie - 2 pkt.,
- na minusie 10 do 19 włącznie - minus 2 punkty,
- na minusie 20 i więcej - minus 4 punkty.

Załóż klub
zaproś znajomych
wygrywaj nagrody!


ZAREJESTRUJ SIĘ